Produkt dnia
KARTON KLAPOWY 250x200x100mm (XS) - 20 szt.
KARTON KLAPOWY 250x200x100mm (XS) - 20 szt.

17,34 zł

14,10 zł

szt.
KARTON KLAPOWY PUDEŁKO 150x150x150mm - 20 szt.
KARTON KLAPOWY PUDEŁKO 150x150x150mm - 20 szt.

17,33 zł

14,09 zł

szt.
Karton fasonowy 140x70x75mm biały - 20 szt.
Karton fasonowy 140x70x75mm biały - 20 szt.

16,31 zł

13,26 zł

szt.
Karton 140x100x20mm -20szt
Karton 140x100x20mm -20szt

11,22 zł

9,12 zł

szt.
Zaloguj się
Nie pamiętasz hasła? Zarejestruj się
Jak usprawnić proces nadawania przesyłek w swojej firmie? 0
Jak usprawnić proces nadawania przesyłek w swojej firmie?

Duża część początkujących przedsiębiorców, która stara się odnaleźć w świecie e-commerce, z góry zakłada, że w momencie uruchomienia swojego pierwszego wirtualnego sklepu będzie on zarządzany, a także w pełni kontrolowany przez jedną osobę. Rzeczywistość jest jednak inna w momencie, gdy na platformie zaczyna pojawiać się pierwszy ruch. Administratorzy serwisów uświadamiają sobie wówczas, że nie mogą być jednocześnie szefem, konsultantem, magazynierem oraz serwisantem. W takim momencie istotnym elementem jest odpowiednia strategia oraz dodatkowa automatyzacja poszczególnych procesów, która usprawni funkcjonowanie przedsiębiorstwa, a także zminimalizuje czynnik ludzki podczas obrotu towarem. Łatwo mówić, ale jak tego dokonać?

Wszystkie dostępne platformy sprzedażowe są do siebie podobne. Ich skrypty zawsze działają według utartego w sieci schematu. Podczas zakupów strona intuicyjnie instruuje użytkownika, kierując go finalnie do koszyka. Wirtualny koszyk pozwala na dodawanie oraz usuwanie produktów, a także jest nieodzownym elementem podczas finalizacji transakcji, którą można bezpiecznie zakończyć opłatą za towar. Na tym etapie droga automatyzacji dla klienta najczęściej się kończy. Wówczas jednak rozpoczyna się długi, a zarazem żmudny proces logistyczny, którym obciążony jest nadawca.

Aby skompletować zamówienie, odpowiednio je zapakować a następnie zaadresować, potrzebne jest zaangażowanie wielu osób oraz dużego nakładu pracy. Odpowiednie przygotowanie platformy sprzedażowej pozwala jednak  każdy z powyższych procesów w odpowiedni sposób zautomatyzować. Zyskany czas można poświęcić na rozwój przedsiębiorstwa, jego promocję oraz na kontakt z klientem.

Logistyka paczek w firmie 

Już na etapie tworzenia e-sklepu warto rozejrzeć się za rzetelną firmą przewozową lub ich operatorem. Podpisanie z nią umowy na jak najkorzystniejszych warunkach wiąże się z gwarancją dostarczenia przesyłek na czas. Prócz czasu dostawy ważna jest też jej cena, a także- w przypadku, gdy firma wysyła dużo paczek- opcja „door to door”. Jest to duże udogodnienie, ponieważ przesyłki odbierane są bezpośrednio spod magazynu nadawcy, znacznie usprawniając logistykę. 

Klienci także czują się lepiej, gdy mają możliwość wyboru sposobu dostarczenia. Idealnym rozwiązaniem jest więc wprowadzenie na platformie e-commerce możliwości wyboru opcji dostawy. Według ankiety przeprowadzonej przez firmę Gemius w roku 2020, najchętniej wybieraną formą dostawy były paczkomaty, na drugim miejscu uplasowała się dostawa bezpośrednio do rąk odbiorcy. Większe spektrum dostaw wiąże się również ze zróżnicowaniem kosztów wysyłki oraz samego czasu trwania dostawy.

jak usprawnić proces nadawania przesyłek w swojej firmie

Kluczowy moment – pakowanie towaru

Usprawnienie pakowania towaru to podstawa, od której należy wdrażać optymalizację nadawania przesyłek. Zadaniem nadawcy jest nadanie towaru w taki sposób, aby był on dobrze zabezpieczony. Mniejsza ilość reklamacji przyczyni się to do lepszej oceny sklepu w świetle klienta a także do poniesienia mniejszych strat.

Opakowania na przesyłki powinny znaleźć się na magazynie odpowiednio wcześniej. Akcesoria do pakowania takie jak taśma, folia, wypełniacz, również powinny być zawsze pod ręką. Jeżeli firma zatrudnia kilka osób, każda z nich powinna mieć przydzielone konkretne zadanie. Personel powinien być zaznajomiony z zasadami obowiązującymi w poszczególnych firmach kurierskich. Dzięki temu unikniemy problemów z nadaniem, odbiorem przez kuriera oraz ewentualnymi roszczeniami, w czasie gdy paczka zostanie uszkodzona.

XXI wiek to era automatyki, którą można wykorzystać także podczas logistyki obrotu towarem na platformie e-commerce. Automatyczny wydruk gotowych etykiet nadawczych pozwoli przyśpieszyć nadanie paczki poprzez uniknięcie żmudnego procesu wypełniania druczków kurierskich. Gotowe rozwiązania w postaci kodu lub wtyczek posiada większość firm kurierskich. Integracja trwa chwilę i nie wymaga znajomości programistycznych.

E-commerce, które posiada pełną automatyzacje, działa jak sztab ludzi, którzy czuwają nad usprawnieniem pakowania paczek, stanem magazynowym a także współpracują z firmami logistycznymi. Dobrze zaplanowany e-sklep to oszczędność zarówno czasu, jak i pieniędzy. Warto o tym pomyśleć, by biznes przynosił jak największe korzyści.

Komentarze do wpisu (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium